Ayutthaya

3 ayutthaya boom boeddha

Ayutthaya is een historische stad ongeveer 100 km boven Bangkok. De stad staat vol met oude tempels en Boeddha’s. We kwamen op 5 augustus in de avond aan in Ayutthaya en we gingen op 9 augustus in de ochtend weer weg. Toen we ’s avonds laat aankwamen was het heel verlaten en er waren alleen maar straathonden op straat. De volgende dag was het wat levendiger. We hadden één hele dag in de stad en dat was genoeg om de stad te verkennen. We hebben bij het hotel een fiets gehuurd en zijn met behulp van een kaart langs alle tempels gefietst! Op een gegeven moment kwamen we langs een plaats met olifanten en toen hebben we een stukje op een olifant gereden. Ik vond de olifanten wel een erg zielig, zo opgesloten en gebruikt als attractie!

Shoppen
Ayutthaya is niet zo groot, je kunt er niet echt shoppen. Er zijn wel wat marktjes, maar ze verkochten er geen leuke dingen. Meer praktische dingen voor de lokale bevolking.

Eten
Er zijn ook niet veel restaurants in Ayutthaya. Het restaurant Pae Krung op de rivier waar wij gegeten hebben was erg moeilijk te vinden, maar het was wel heel leuk. Verder vind je ook eettentjes langs de wegen.

Transport
Vanaf Bangkok namen we de trein naar Ayutthaya, het treinkaartje koste maar € 0,50! We zijn in de stad zelf alleen maar met de fiets op weg geweest. Zo kun je makkelijk in een dag de stad verkennen, want lopend is alles net te ver. Je kunt ook met een boot rond de stad in de rivier. Maar dat hebben we niet gedaan. Het was wel even wennen met fietsen, want in Thailand rijden ze aan de linkerkant van de weg.

Weer
Het was erg heet op de fiets, want er waren bijna geen wolken. Op een gegeven moment zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we een duik in het zwembad genomen om af te koelen!

1 ayutthaya fietsen

13 ayutthaya olifanten

14 ayutthaya olifanten

Laura Saija

Hi, I'm Laura from Amsterdam. I currently live in Australia with my boyfriend for at least a year. Read all about my travels on glampacker.nl! x Laura