Sequoia, bos met reuzenbomen

Sequoia National Park ligt in Californië en je vindt hier het Giant Forrest. Als je hier niet geweest bent, heb je hier vast wel eens foto’s van gezien. De boom met het grootste volume ter wereld staat er namelijk: de General Sherman Tree. De boom is zo’n 2200 jaar oud zijn en is 84 meter hoog. Naast deze boom staan nog vier van de tien grootste bomen ter wereld in het Giant Forest.

On the road

We hadden onderweg van Las Vegas naar Sequoia National Park een overnachting geboekt in Bakersfield, zodat we rustig aan konden doen. Vanaf Bakersfield was het nog vier uur rijden naar Sequoia. Tussendoor hebben we nog een lunchstop gemaakt in het schattige dorpje Visalia. Onderweg kwamen we ook al langs ons hotel, het Comfort Inn hotel in Three Rivers vlakbij Sequoia. Vanaf daar moesten we nog een uur langs een kronkelweg. Deze weg heet de Generals Highway en gaat de berg op om bij het Nationaal Park te komen. Mijn vriend vond het een erg geschikte weg om overheen te racen met de Ford Mustang.

Sherman General Tree

Toen we boven waren zijn we gelijk richting de Sherman General Tree gegaan, dat is de grootste boom. We hebben daarna een beetje rondgelopen. Eerst wilden we de Congress Trail lopen, een wandeltocht van zo’n twee uur. Toen we daar aankwamen hadden we er eigenlijk allebei niet zo’n behoefte aan, aangezien we de grootste boom al hadden gezien. De bomen waren enorm maar we hadden ze wel allebei groter verwacht. Misschien lijken ze groter op foto’s of waren we beïnvloed omdat we ze allebei vroeger als kind gezien hadden in de serie Bassie & Adriaan en daar leken ze ook veel groter. Of misschien waren we al op zo veel indrukwekkende, mooie plekken in Amerika geweest dat we op het eind van de reis alles normaal zijn gaan vinden. In ieder geval hadden we niet zo’n zin om te wandelen door het bos en besloten we rond te rijden met ons dak open, want daar is het park ook groot genoeg voor.

1 sequoia general sherman tree 2 sequoia4 sequoia 5 sequoia 6 sequoia 7 sequoia 8 sequoia 9 sequoia 10 11 sequoia

Tunnel Log

We zijn toen doorgereden naar Tunnel Log, een omgevallen boom waar je met de auto onderdoor kan. Later hebben we nog een paar view points bezocht en daarna zijn we naar het hotel gegaan om lekker te zwemmen.

12 sequoia 13 sequoia 14 sequoia 15 sequoia

Ben jij wel een in Sequoia National Park geweest?

Laura Saija

Hi, I'm Laura from Amsterdam. I currently live in Australia with my boyfriend for at least a year. Read all about my travels on glampacker.nl! x Laura

3 Comments
  1. Wat een ontzettend gave plek en wat een mooie foto’s! Ik wil graag gaan reizen, maar dan moet ik wel eerst volwassen zijn haha. Maar dit zet ik zeker op mijn lijstje erbij (: