Koh Phangan

15 koh phangan full moon party

Koh Phangan is een eiland in de Golf van Thailand in het zuidoosten van het land. Het eiland staat bekend om de Full Moon Party op het Haad Rin strand en als een bestemming voor backpackers. Koh Phangan ligt ten noorden van Koh Samui en ten zuiden van Koh Tao. De reis naar van Koh Phangan naar Koh Phi Phi duurde de hele dag en was erg vermoeiend. We kwamen ’s avonds laat aan en gingen toen naar onze bungalow bij het strand. De volgende dag hebben we gelijk een scooter gehuurd en zijn we gaan rondrijden. Het is leuk om Koh Phangan met de scooter te verkennen! Alleen de watervallen die op de kaart stonden bleken droog te staan. Verder zijn we naar een wipe-out geweest op het water en hebben we natuurlijk een Full Moon Party meegemaakt. Het was een leuk feestje dat al begon bij onze bungalows met andere backpackers. Iedereen was op elkaar aan het verven met glow in the dark. Daarna zijn we met z’n allen in de taxi richting het feest gedaan. Het was erg druk op Haad Rin beach, maar ik vond het niet te druk! Er waren genoeg plekken waar je even rustig kon liggen om uit te rusten. Er was zelfs een sleep area waar mensen lagen te slapen! Het hele strand stond vol met westerse toeristen in fel gekleurde kleding en ze zaten allemaal onder de verf. De buckets vlogen af en toe door de lucht en de muziek was allemaal westers.

Shoppen
Er is niet echt een duidelijk centrum in Koh Phangan, er zijn een aantal wegen met daaraan restaurantjes en winkeltjes. Er waren niet veel kledingwinkels, vooral veel winkels met Full Moon Party outfits. Vlakbij ons hotel zat een enorme supermarkt met eigenlijk alles wat je in een Nederlandse supermarkt ook kan kopen, zelfs Gouda kaas voor de liefhebber.

Eten
We hebben vooral gegeten bij Krua Supan, omdat het heel lekker was en ook nog extreem goedkoop. De mensen waren ook heel aardig. Voor 80 baht (€ 2,50) kreeg je een heel bord met rijst, kip, cashewnoten en groenten. Ook kon je er onbeperkt barbecueën voor € 3,50 per persoon, je kreeg dan een eigen barbecue op tafel.

Transport
Op Koh Phi Phi zeiden ze dat we om 17.30 aan zouden komen op Koh Phangan als we om 10.30 zouden vertrekken, maar uiteindelijk kwamen we pas om 20.30 aan. We moesten eerst met de boot naar Krabi, toen met de bus naar Surat Thani en daarna met de boot via Koh Samui naar Koh Phangan. Het waaide heel hard op zee en het leek net op de boot zou gaan kapseizen. Toen we eindelijk bij de pier waren knalden we keihard tegen de kant. Er gingen al een paar mensen van de boot af maar ze kregen de boot niet onder controle door de hoge golven en daarom gingen we naar een andere steiger. Ze gingen eerst de bagage eraf halen, maar de boot schommelde nog steeds heel erg en niemand mocht er af. Toen zijn we maar via een zijdeur de kant op gesprongen. Op het eiland zelf hebben we alles met de scooter gedaan, dat is de beste manier om het eiland te verkennen. Er rijden ook veel taxi’s rond, maar het is wel heel normaal dat er mensen achterop de taxi moeten hangen als hij vol is.

Weer
We hebben de eerste dag een stralend blauwe lucht gehad. De dagen erna was het een beetje bewolkt, maar wel heel warm. Het waaide wel erg hard.

1 koh phangan bungelow

2 koh phangan strand

3 koh phangan haad rin strand

4 koh phangan scooter huren

5 koh phangan muay thai

6 koh phangan wipeout

7 koh phangan strand bungelow

8 koh phangan strand bungelow

10 full moon party

11 full moon party

16 koh phangan full moon party laura saija

Laura Saija

Hi, I'm Laura from Amsterdam. I currently live in Australia with my boyfriend for at least a year. Read all about my travels on glampacker.nl! x Laura