Hoogtepunten van San Francisco

4 san francisco crookedest street

Er hangt een hele relaxte vibe in San Francisco. Helaas bleven we hier maar twee dagen, maar toch hebben we best veel gezien. Hier een overzichtje van twee dagen San Francisco.

Dag 1

We kwamen rond 11.30 aan op de luchthaven van San Francisco. Vanaf daar werden we naar ons hotel gebracht met een busje, dat was fijn. Rond 13.30 kwamen we aan bij ons hotel, Hotel Diva. Het hotel lag heel centraal, vlakbij Union Square.

Pier 39

We zijn meteen gaan wandelen richting Pier 39, zo zagen we gelijk een deel van de stad. Het was een flink stuk wandelen naar de pier, we deden er ongeveer 45 minuten over. We gingen door China Town en Little Italy. Op de pier zagen we alle zeeleeuwen liggen. Ze waren heel groot en maakten veel lawaai. Ik vond ze nogal vies, maar mijn vriend vond ze leuk. Na de pier liepen we rustig aan weer terug naar het hotel, onderweg hebben we nog wat gegeten in Little Italy.

Jetlag

Toen we eenmaal weer in de buurt van het hotel waren gingen we naar sushi tent Ryoko, die had mijn vriend als tip gekregen van een klasgenoot. We waren er al om 17.45 uur en een kwartier later ging hij open. Het restaurant valt helemaal niet op maar is erg populair. Er stond al een rij voordat het geopend werd. Toen het eenmaal open ging, was het bijna gelijk vol binnen. De sushi was erg lekker, maar we waren erg moe. Ik kon mijn ogen bijna niet openhouden, want voor ons gevoel was het eigenlijk al vijf uur ‘s nachts. We gingen om acht uur op bed en vielen gelijk in slaap.

[metaslider id=451]

Dag 2

Al rond half vijf ‘s nachts werden we wakker door ons ritme. We hadden dit al verwacht en daarom hadden we vroeg kaartjes voor Alcatraz.

Alcatraz

Om acht uur gingen we met de taxi naar pier 33 om met de boot naar Alcatraz te gaan. Eenmaal daar kregen we een audiotour door de gevangenis. Het was super om  te zien en horen wat daar allemaal gebeurd is. Mijn vriend en ik hebben de film nog gekeken vlak voordat we naar Amerika gingen zodat we het verhaal kenden. De tour duurde tot ongeveer twaalf uur, toen gingen we weer terug met de boot naar het vaste land. Daarna hebben we gegeten bij de Fishersman Warf.

Haight Ashbury

We besloten om naar de hippiewijk Haight Ashbury te gaan en daarna naar de homowijk Castro. In Haight Ashbury heb je allemaal leuke hippie winkels en er zijn allemaal beschilderde huizen uit de flowerpower tijd. Aan het eind was de Golden Gate Park, maar daar zijn we in niet in geweest. We stonden bij de ingang maar toen vroeg iedereen of we wiet wilden kopen. We zijn toen de andere kant opgelopen richting Castro. Omdat het toch een beetje ver was hebben we halverwege de bus gepakt. Castro is een homowijk, vernoemd naar degene die de eerste homoclub had geopend in San Francisco. We zijn er even geweest maar we moesten snel weer weg, omdat de baseball wedstrijd om 18:00 uur begon.

Baseball game in AT&T Park

We gingen naar een wedstrijd van de Giants in AT&T park. Dat is een supergroot stadion met uitzicht op het water. Er zaten hele fanatieke kinderen voor ons die hard schreeuwden. In de pauze filmden ze allemaal stelletjes uit het publiek doe op het grote scherm kwamen en die gingen elkaar dan kussen. Een jongen vroeg zijn vriendin toen ten huwelijk op het grote scherm. Hij had ook een ring en ze zei ja. In het stadion hebben we nog een hele vette pizzaslice gegeten, het vet droop er helemaal af. We zijn niet tot het eind gebleven, de wind was nogal koud en we wilden voor de menigte kwam een taxi naar het hotel pakken. Leuk detail: dit is het stadion waar Kanye West het grote huwelijksaanzoek aan Kim Kardashion deed.

[metaslider id=452]

Hoe zou jij je dagen in San Francisco indelen?

Laura Saija

Hi, I'm Laura from Amsterdam. I currently live in Australia with my boyfriend for at least a year. Read all about my travels on glampacker.nl! x Laura

1 Comment
  1. Van de zomer in San Francisco geweest. Echt een fijne stad inderdaad. Ik vond het erg Europees aanvoelen, zeker in vergelijking met andere Amerikaanse steden. Helaas niet naar Alcatraz geweest, nog steeds dom dat ik toen niet vroegtijdig de tickets besteld heb. Maar, goede reden om ooit nog een terug te gaan!